Astfel, reprezentanţii RAR au dorit să afle câte dintre firmele cu acest specific respectă legea în vigoare, care prevede că după fiecare reparaţie a sistemului de frânare a unui vehicul TREBUIE EFECTUAT TESTUL DE FRNARE.
Controalele au fost făcute în Bucureşti în perioada 18-22 mai 2015.
Potrivit legii, service-urile trebuie să asigure clienţilor servicii de reparaţii de calitate, care să garanteze securitatea rutieră şi protecţia mediului înconjurător.
Rolul Registrului Auto Român în acest mecanism este unul extrem de important. Regia întocmeşte reglementări tehnice şi face controale permanent, astfel încat să garanteze posesorului de autovehicul că beneficiază de produse şi servicii sigure.
Multi dintre prestatorii de servicii de reparaţii independenţi apelează la metode „la limita legii” pentru a-şi face loc pe piaţa marilor firme în domeniu. Oferind servicii ieftine clienţilor şi mulţumindu-i pe moment, service-urile nu fac decât să presteze reparaţii de proastă calitate care nu garantează siguranţa în trafic.
Însă, întreţinerea autoturismului creează întotdeauna probleme specifice. Clienţii aleg de obicei atelierele care le oferă serviciile rapid. De cele mai multe ori acestea nu au autorizaţie tehnică şi nici nu au posibilitatea să facă verificările finale care să ateste calitatea reparaţiilor efectuate.
De aceea, reprezentanţii Registrului Auto Român sunt o prezenţă permanentă pe piaţa serviciilor auto. Acţiunile acestora se finalizează fie prin îndrumări tehnice, fie prin sancţiuni. Întărim idea că acest control a avut ca ţintă tocmai verificarea service-urilor auto independente care lucrează la limita legii.
În urma controalelor maraton din Bucureşti au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 260.000 lei.
De asemenea, s-a dispus măsura suspendării activităţii pentru 55 de societăţi care nu-şi menţineau condiţiile iniţiale de autorizare şi măsura opririi activităţii pentru 9 societăţi care aveau autorizaţia tehnică expirată.
Sancţiunile au fost aplicate pentru:
– neconformitatea de a nu efectua inspecţiile finale, probele pe standul de frânare care să garanteze că autovehiculul supus activităţilor de reparaţii a sistemului de frânare corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie;
– pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare în perioada în care Autorizaţia Tehnică era suspendată;
– neconformitatea de a nu-şi păstra şi respecta condiţiile iniţiale de autorizare;
– pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare fără a deţine Autorizaţie Tehnică.
Directorul General al Registrului Auto Român, George-Adrian Dincă, precizează că întreaga activitate de supraveghere de piaţă desfăşurată de Regie are scopul de a servi interesele reale ale posesorului de autovehicul şi de a stabili normalitatea în sfera serviciilor auto. Pentru a evita orice fel de probleme în sensul celor menţionate mai sus, Registrul Auto Român sfătuieşte clienţii service-urilor să solicite, la sfârşitul prestaţiilor, buletinul cu valorile finale ale testului de frânare.
Comunicatul de presă a fost publicat în data de 10/06/2015