Ca urmare a controalelor în trafic efectuate de inspectorii RAR în luna iulie a acestui an, pe raza judeţului Bacău (verificări desfăşurate în special asupra mijloacelor de transport persoane şi în regim de taxi), s-a constatat un număr crescut de autoturisme cu probleme. Astfel s-a luat măsura urgentă, de la începutul acestei săptămâni, de intensificare a controalelor, în judeţul Bacău, mai exact la service-urile auto, adică în zonele cu implicaţie directă în siguranţa populaţiei.
O echipă tehnică a RAR a verificat, astfel, nu mai puţin de 210 service-uri. Au fost identificate următoarele abateri:
– lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare
– lipsa dovezilor care să demonstreze conformitatea activităţilor executate, respectarea condiţiilor tehnice şi de calitate impuse
– lipsa inspecţiilor finale
– lipsa verificărilor metrologice pentru aparatura din dotare
– lucrări de reparaţii efectuate de persoane fizice neînregistrate fiscal
Au fost aplicate 167 măsuri corective legale şi în 51 de cazuri au fost luate măsuri complementare de suspendare a activităţii operatorilor economici care desfăşurau activitatea de reparaţii şi întreţinere auto, fără a deţine autorizaţia tehnică de funcţionare eliberată de autoritatea competentă Registrul Auto Român sau nu respectau condiţiile care au stat la baza acordării autorizaţiei.
Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 15.500 ron.
Măsurile pe care Registrul Auto Român (prin Departamentul Supraveghere de Piaţă) le-a aplicat în activitatea de control, au un caracter preventiv şi probează eficacitatea acţiunilor de control desfăşurate.
Directorul General al Registrului Auto Român, George Adrian Dincă, aflat azi la Bacău, a declarat că prin aceste acţiuni, RAR contribuie direct şi eficient la descurajarea operatorilor economici, care nu înţeleg să respecte şi să aplice corect prevederile legislaţiei din domeniul auto.
Unul din obiectivele declarate ale Registrului Auto Român, obiectiv urmărit cu consecvenţă, este acela de monitorizare a stării tehnice a parcului auto şi a conformităţii activităţilor de reparaţii auto cu condiţiile tehnice şi de calitate impuse de constructorul de autovehicule, având ca rezultat asigurarea siguranţei circulaţiei şi protecţia mediului.
Registrul Auto Român, prin Departamentul Supraveghere de Piaţă a organizat acţiuni de control şi supraveghere pe unele segmente ale pieţei auto, respectiv sectoarele de prestări servicii de întreţinere, reparaţii auto, urmărind:
– Verificarea operatorilor economici privind existenţa autorizaţiei tehnice, în termen de valabilitate;
– Verificarea menţinerii condiţiilor de autorizare, care au stat la baza acordării autorizaţiei tehnice.
– Verificarea înregistrărilor şi menţinerea dovezilor care să demonstreze conformitatea activităţilor executate cu condiţiile tehnice şi de calitate impuse;
– Verificarea existenţei certificării sau omologării pieselor de schimb, a materialelor care pot afecta siguranţa circulaţiei şi/sau protecţia mediului utilizate de operatorii economici în activitatea de reparaţii auto.
Menţionăm că autorizaţia tehnică de funcţionare se eliberează de Registrul Auto Român şi reprezintă documentul prin care se atestă capabilitatea tehnică a operatorului economic de a efectua, în conformitate cu documentaţia tehnică specifică a producătorilor de vehicule, lucrările de reparaţii auto.
Operatorii economici trebuie să deţină documentaţie tehnică şi tehnologii corespunzătoare, să aibă angajat personal calificat corespunzător activităţilor pe care le desfăşoară.
Pentru a asigura siguranţa circulaţiei, operatorii economici sunt obligaţi să efectueze verificări, să înregistreze şi să menţină dovezi care să demonstreze că vehiculul supus activităţilor de reparaţii corespunde condiţiilor şi reglementărilor tehnice privind admiterea şi menţinerea în circulaţie.
Comunicatul de presă a fost publicat în data de 09/08/2012