Echipaje mixte ale Poliţiei Rutiere Bucureşti şi Registrului Auto Român au efectuat, în perioada 26 aprilie 2006 – 10 mai 2005, controale tehnice în trafic. S-a urmărit cu prioritate depistarea şi sancţionarea celor ce pun în circulaţie autovehicule dotate cu accesorii neomologate (tobe de eşapament artizanale, jante şi anvelope atipice, lumini de altă culoare sau intensitate, geamuri fumurii, numere atipice, sisteme de avertizare optică şi acustica montate ilegal) şi autovehiculele cu modificări ale caroseriei (tuning), intervenţii la motor în vederea creşterii puterii (chip tuning) ori care, pe durată scurtă de timp, funcţionează cu combustibili neautorizaţi.
Au fost supuse controlului peste 500 de vehicule, dintre care 141 au fost testate cu ajutorul autolaboratoarelor R.A.R. Inspectorii Registrului Auto Român au stabilit că 118 (83,7) dintre autoturisme nu erau conforme cu legislaţia în vigoare şi au constatat defecţiuni cu efect asupra siguranţei rutiere în 71 de cazuri. Mai mult, 27 dintre aceste autoturisme prezentau pericol iminent de accident datorită problemelor tehnice grave (proasta funcţionare a sistemului de frânare, jocuri la mecanismul de direcţie). La 73 dintre vehicule s-a constatat depăşirea nivelului de poluare, în 6 cazuri dovadă de efectuare a inspecţiei tehnice periodice era expirată şi în 7 cazuri aceeaşi dovadă fusese falsificată.
Dintre autovehiculele verificate, un caz special este cel al unui autoturism Subaru căruia i s-au adus numeroase modificări: jante mai mari (necertificate), catalizator anulat (pentru creşterea puterii motorului), improvizaţii la instalaţia electrică şi modificări la sistemul de alimentare (în compartimentul destinat bagajelor fusese montat un dispozitiv neomologat de alimentare cu azot). Pe lângă acest autoturism, au mai fost depistate încă 3 cu modificări similare la sistemul de alimentare.
Faţă de deficienţele constatate, s-au luat următoarele măsuri:
– sancţiuni contravenţionale: 347
– certificate de înmatriculare reţinute: 148
– plăci cu numere de înmatriculare reţinute: 9
– permise de conducere reţinute pentru defecţiuni tehnice: 1
În toate cazurile în care s-a dispus măsură reţinerii certificatelor de înmatriculare, vehiculele în cauză vor efectua o verificare tehnică la Registrul Auto Român în vederea redobândirii actelor.
Comunicatul de presă a fost publicat în data de 12/05/2006